Vanaf dat je kunt lopen en een afwasborstel in je knuistjes kunt vasthouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf welke leeftijd mogen jongeren in de horeca werken?

In de Drank- en Horecawet is vastgelegd dat personen jonger dan 16 jaar niet in ruimtes mogen werken waar alcoholhoudende dranken worden geschonken en worden genuttigd. Dit geldt ook voor het terras. Tevens zijn er ook verschillende regelingen afkomstig van de Arbeidstijdenwet (ATW) van toepassing. Zo mogen 13- en 14-jarigen alleen werkzaamheden verrichten van niet-industriële en lichte aard. Werktijden gelden alleen op dagen buiten schooltijd en in de vakantie. Er mag niet op zondag worden gewerkt en er mag maximaal zeven uur per dag arbeid verricht worden, niet voor 7 uur 's ochtends en niet na 7 uur 's avonds.

Voor 15-jarigen geldt hetzelfde, alleen mogen zij wel op zondag werken, alleen wanneer er niet op zaterdag wordt gewerkt en vice versa. Daarnaast mogen 15-jarigen maximaal acht uur per dag werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er niet voor betaald wordt, kan volgens mij,zodra je met je hoofdje boven de afwasbak uitsteekt en de benodigde attributen kunt hanteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kind mag je zeker jouw vader helpen met afwassen! In Nederland is erg véél geregeld, maar er zijn grenzen....