Hoe pak ik dit het beste aan? (droomvacature)

Op ons werk zag ik net een vacature voor trainer. Dit is iets wat ik na mijn eerste cursus al gelijk als doel had om te bereiken. Maar dan eigenlijk pas over een jaar of drie. Nu is er toevallig nu een plek ontstaan/gemaakt de andere twee trainers krijgen versterking van een nieuwe collega.
Nu zou ik graag willen solliciteren maar weet niet goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik ben pas twee jaar in dienst bij dit bedrijf. En weet niet zeker of dat voldoende is.
Eigenlijk twijfel ik of ik het beste eerst moet bellen en meer informatie vragen of dat ik beter een heel gemotiveerde sollicitatiebrief kan schrijven.

Misschien zijn er nog andere/betere opties die hoor ik ook graag.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als er een telefoonnummer bij staat voor extra informatie, is bellen altijd een goed idee. Je geeft daarmee al aan dat je echt geinteresseerd bent in die baan, en mocht het zo zijn dat het een nep-vacture is (omdat intern al lang duidelijk is wie hem gaat vervullen) dan moet jij daar met al jouw mensenkennis als aspirant-trainer in zo'n gesprekje makkelijk achter kunnen komen.
En daarna de perfecte brief natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En mocht je dan toch nog afgewezen worden, dan een emailtje achteraf dat wanneer er nog eens een vacature komt je nog steeds interesse hebt en denkt dat jij de juiste persoon voor die vacature bent. Je kunt hierbij de reden van afwijzing meteen weerleggen.
Ik hoop natuurlijk dat dit niet nodig is en jij meteen je droomjob krijgt!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Stippel!

Andere antwoorden (3)

Gewoon een goeie motiverende sollicitatie brief sturen.
Een brutaal mens heeft de halve wereld dus doe het gewoon.
Ik zeg altijd; Nee heb je al en ja kun je krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit echt zo'n dreamjob voor je is, gewoon doen. Je zal later spijt krijgen als je het niet geprobeerd hebt. Gewoon goed motiveren waarom je deze baan wilt en dan wie weet krijg je de kans.

Zo niet, jammer, maar heb je er in ieder geval alles aan gedaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben het met mijn voorgangers eens en ik zou ervoor gaan. Nee heb je en ja kan je krijgen. Als het goed is verlies je er niks mee dus wat heb je te verliezen? Gewoon solliciteren en wie weet heb je straks een nieuwe baan die je echt te gek vind :-).

Misschien ook goed om even uit te vinden wat ze precies zoeken zodat jij je brief daarop kunt aanpassen. En je natuurlijk goed kunt voorbereiden.

Succes met solliciteren!!