stel mijn man komt te overlijden en werkt voor een duits bedrijf hoe zit het dan met de nabestaande pensioen waar moet je die dan aanvragen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat ligt eraan waar en of je man pensioen premie betaald.
Bij die verzekeraar kan je nabestaande pensioen aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. Nabestaandenpensioen uit een aanvullende pensioenregeling. Het pensioenfonds waar uw man deelnemer van is, weet dat.
2. nabestaandenpensioen van de Nederlandse staat, zie onderstaande verwijzing.
Het staatspensioen is een bodempensioen waarop wordt gekort als je bepaalde andere inkomsten hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag naast een ANW uitkering bijverdienen tot ongeveer 600 euro bruto, daarna wordt er pas gedeeltelijk gekort, om precies te zijn 2/3 van je inkomen. Uitkeringen worden wel gelijk gekort op de ANW
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is allemaal precies te vinden via de meegezonden link (bron bij het antwoord).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik, maar ik reageerde op de zin dat je gekort wordt, want dat is niet altijd zo.
Verder is bodempensioen ook niet echt waar, ik kon er prima van rondkomen.
Minnetje was niet van mij trouwens.