Als je de opleiding tandarts assistente volgt bij NHA kan je daarna doorstromen naar mondhygieniste?

Ik vraag mij af als je bij NHA de papiertje van tandartsassistente heb of je daarna bij een school verder kan naar mondhygiëniste.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Je vooropleiding zal het belangrijkste zijn, om toegelaten te worden voor de opleiding mondhygienist. Dat moet zijn
Havo, Vwo of Mbo-4.

Als je ouder bent dan 21 jaar, en je wilt toch de opleiding gaan volgen en je hebt de vereiste vooropleiding niet, dan kun je eventueel toch in aanmerking komen, en volgt er een toelatingsonderzoek. Het lijkt mij dat je dan meer kans hebt, om toegelaten te worden, met het tandartsassistente-diploma, dan zonder zo'n diploma.

Blijft wel dat er meer aanmeldingen zijn, dan opleidingsplaatsen. Houd er dus rekening mee, dat er ook nog wordt geloot.

Meer te lezen in onderstaande link.