Wat verdien ik als 15-jarige krantenbezorger?

Hoihoi,
Ik wil misschien als bijbaantje het Eindhovens Dagblad gaan bezorgen 's morgens, maar hoeveel krijg je daar eigenlijk voor? Gaat dat per uur/keer/maand en hoeveel is dat? Ik ben
15 jaar.
Het staat namelijk niet op hun site.
Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt!
Mark1902

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Voor het bezorgen van kranten krijg je:

- een vaste vergoeding van € 0,035 per krant;

- een vergoeding van € 0,02 per bijlage;

- een vergoeding van € 0,05 voor een 2e bijlage op een dag;

- een fietsvergoeding van € 1,00 per dag;

- een kwaliteitsvergoeding van € 0,25 per dag dat je klachtenvrij bezorgt.

Daarnaast kijken we per wijk:

- afhankelijk van het soort wijk en het aantal kranten;

- of er aanvullende wijkvergoeding aan de orde is.

Ook verkrijgen alle bezorgers een winter- en een zomerbonus als ze in de winter- en zomermaanden op een juiste wijze hun bezorging hebben geregeld.

Aan het eind van de maand berekenen wij dan automatisch hoeveel je hebt verdiend. Wanneer je meer abonnees krijgt in een wijk verdien je meer, wanneer abonnementen worden opgezegd verdien je minder. Vandaar dat het belangrijk is dat je goed bezorgt en we de abonnees behouden.

Exacte bedragen kunnen we je dus niet geven. Als je voor een wijk wordt benaderd krijg je te horen wat de vergoeding voor die wijk is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het hangt af van de grootte van de wijk en het aantal kranten dat je moet bezorgen. Maar reken op 150 tot 200 euro. Daarnaast heef het Eindhovens dagblad leuke bonussen als je foutloos bezorgt. Heb het zelf lang met veel plezier gedaan.