Eerste contract bij werkgever is een jaarcontract, dat is nu met 3 maanden verlengd. Mag dat? Of moet het altijd dezelfde periode zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Als je bij de overheid werkt mag het sowieso, daar mag je drie jaar lang tijdelijke contracten hebben van verschillende periodes. 36Kkeer één maand mag bijvoorbeeld ( dat dat niet voorkomt omdat dat niet praktisch is, is wat anders). Uitzondering is de tijdelijke aanstelling bij wijze van proef, die mag maximaal twee jaar duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor zover ik weet moet het dan gewoon met een jaar verlengd worden en geen drie maanden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je werkgever mag dit twee keer doen,maar bij de derde verlenging zal hij moeten kiezen of je een contract krijgt voor onbepaalde tijd.
Laat hij na drie jaar niets van zich weten,dan wordt het contract automatisch een dienstverband voor onbepaalde tijd,ook al is hij maar één dag te laat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat is niet zo. dat hoeft niet een jaar te zijn. mag ook bijv. drie met maanden
Ja, dat mag als er maar aan onderstaande regelgeving wordt voldaan!

"Op 9 juli 2010 is een voorlopige maatregel in werking getreden. Dit houdt in dat een werkgever een medewerker die jonger is dan 27 jaar, vier tijdelijke contracten mag aanbieden in een periode van vier jaar (art 7:668a lid 6 BW). Dat betekent dat voor deze medewerkers een vast dienstverband pas ontstaat bij het vijfde contract of als de contracten bij elkaar langer dan vier jaar hebben geduurd"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het mag en het is jouw keus of je ermee akkoord gaat. Weet je de onderbouwing van de reden dat het contract is gewijzigd of zie je zelf in dat ze twijfelen aan jouw kunnen of is de klus geklaard over 3 maanden en hebben ze je dan niet meer nodig.