Tupperware en Mylène in deze tijd?

Is er in deze tijd vraag naar tupperware en mylene parties? Is het als consulent nu rendabel om hiermee te beginnen of is het veel moeite voor weinig zekerheid op inkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

In Amerika is Tupperware weer in opkomst door de economische crisis. Maar dan vooral om een extra centje te verdienen als consulent. Het idee is dat mensen doordat ze minder te besteden hebben, vaker thuis zijn, waardoor ze tijd en plaats hebben voor het geven van een verkoopparty.

Ik vraag me alleen af of mensen dat ook gaan doen. Tupperware is niet goedkoop en als mensen minder te besteden hebben, dan zullen ze niet zo snel hier hun geld aan gaan uitgeven.

Ook de avonlady belt weer meer aan deuren om wat bij te verdienen. Wat avon in Amerika is, is Mylene in België. Of er behoefte aan is om het te kopen, is de vraag. Maar er zullen waarschijnlijk wel meer vrouwen zijn die als verkoopster wat extra inkomsten proberen te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet sowieso de producten kunnen verkopen. Door nu in tijd van recessie pas te beginnen is wellicht wat aan de late kant. Maar zeer zeker niet onverstandig...

Hoorde recent dat de tupperware party's in de VS zo'n enorm succes zijn sinds de crisis. Dat ze verkoopsters te kort hebben...

Maar bedenk wel dat na deze crisis de markt wel weer eens zou kunnen instorten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk, dat de gouden tijden van Tupperware ed. voorbij zijn. Mét het komen van de kant-en-klare maaltijden en de in hoeveelheid afgepakte groenten en sla in de supermarkten hebben mensen gewoon veel te weinig 'restjes voor morgen' om zo'n heel nest koelkastbakjes aan te schaffen. Toen je nog geen nasi- en bami-pakketten kon krijgen, en nog hele rode kolen kocht, had dat wel zin.
Er gaan echt maanden voorbij, dat ik geen koelkastbakje gebruik, zelfs in een éénpersoonshuishouden zijn er zelden restjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja, er gaat geen dag voorbij dat ik wel bewaarbakjes gebruik. Ben je misschien alleenstaand?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
éénpersoonshuishouden.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan kook je minder vers. Een leuke nieuwe vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook hoor, ik gebruik die ronde bakjes van de hema, ideaal. Kunnen ook in de vriezer. Ik heb er een hele stapel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind, dat als ik een nasigroenten-pakket gebruik, dat ik best vers kook, hoor ! Maar als 'veggie' eet ik meer groenten dan de gemiddelde nederlander, dus ik hou zelden over.
Maak er maar weer een hype van. Een goede verkoper...

Gaat het om de uitdaging. leeft goed met onzekerheid, wil graag veel moeite doen.
Als je dit niet kunt, dan moet je geen verkoper willen zijn, of voor een baas gaan werken.