Fase 2 in reorganisatieproces. Hoe ga ik hiermee om ivm mijn arbeidsongeschiktheid (WAO 45 - 55 %)

Ik ben ivm reorganisatie geplaatst in fase 2. Dringende adviezen van diverse kanten zijn "om in beweging" te komen en daardoor mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Vanwege een chronische ziekte ben ik gedeeltelijk afgekeurd en ontvang WAO (45 - 55 %). Momenteel heb ik een arbeidscontract bij mijn huidige werkgever voor 14 uur per week. Ik wil graag blijven bij mijn huidige werkgever maar die kan (nog) geen duidelijkheid geven of mijn functie komt te vervallen dan wel anders ingedeeld wordt. Is het verstandig gewoon niks te doen, wel het proces binnen het bedrijf te blijven volgen en dan gewoon te accepteren wat mijn werkgever straks te bieden heeft ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik denk dat het afhangt van een aantal factoren, bijvoorbeeld je leeftijd, wat je zelf wil en hoe je positie nu zou zijn op de arbeidsmarkt.
Als je al wat ouder bent, zou ik het initiatief bij de werkgever laten liggen. Wellicht geeft hij een mooi voorstel waarmee je het uitzingt tot je pensioen, bijvoorbeeld.
Als je "in beweging" komt kan dat ook tegen je werken. Je werkgever kan het opvatten als "die persoon wil graag weg".
Wellicht is het een mogelijkheid om duidelijk aan je werkgever te laten weten dat je erg graag bij het bedrijf blijft werken en dat je als je mag blijven gemotiveerd bent om aan je kennis te werken, zodat hij nog meer aan je heeft. En verder wacht je af wat ze te bieden hebben.
Je moet niet vergeten: totdat ze daadwerkelijk je ontslag hebben aangevraagd, of totdat ze jou een andere plek binnen het bedrijf hebben aangeboden ligt het probleem bij hen.