meerdere sollicitaties

Ik heb meerdere sollicitaties. Ik moet wel werk hebben, maar als ik bij de één het afzeg, moet ik maar af wachten of ik bij die ander die ik liever wil, aangenomen wordt. Ben bang bij allebei aangenomen te worden en al iets aangenomen heb voor ik hoor dat ik bij mijn 'voorkeurbaan' ook te mogen komen. Maar ook dat ik bij de één toch zeg "liever niet" en dan bij de ander ook niet aangenomen te worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb ook daadwerkelijk gesprekken...

Toegevoegd na 6 minuten:
Het moeilijke is dat er een week tussenzit. of nog langer. En als ze bellen dat ik aangenomen ben moet ik volgens mij al kiezen of ik het aan neem, ze zullen geen week wachten. Er zullen ook andere zijn. Vind het ook sneu dat ik eerst ja zeg en daarna nee, moeten ze weer een advertentie zetten, of zouden ze dan toch iemand anders bellen dat ze toch aangenomen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Kimath
12 jaar geleden
wat is nu precies je vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult de eerste niet zijn die uiteindelijk de baan toch niet neemt, na hem eerst geaccepteerd te hebben. Als je het netjes uitlegt, zullen ze het wel begrijpen. Ze zullen er wel van balen maar begrijpen doen ze het vast wel.

Het beste antwoord

Gewoon alles doorzetten wat loopt en als het de voorkeursbaan zou worden gewoon de andere annuleren. Niet vervelend vinden want als ze jou niet willen vinden ze het ook niet zielig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het was mijn probleem vooral dat ik het vervelend vond. Dus sloot dit antwoord prima aan, ook andere waren goed.

Andere antwoorden (4)

Ga gewoon door met allebei en als ze van beide een aanbod hebt dan kun je kiezen. En mocht het niet zo ver komen, dan hou je er misschien toch één baan aan over. Er ligt niks vast totdat je je contract hebt getekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet altijd op meerdere paarden wedden. Dan heb je het meeste kans om aangenomen te worden. Zolang er niets getekend is, kan je altijd nog zeggen dat je een beter aanbod hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me geen probleem aangezien je toch met een proeftijd te maken hebt. Je kunt dan per direct opzeggen. Dat is wettelijk geregeld voor een periode van twee maanden. Ik zou dus nooit een baan afketsen als je nog niet zeker weet of je de baan die je liever hebt, ook daadwerkelijk krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een prima situatie...
Je gaat bij beide eerst rustig het gesprek aan, kijken wat ze te bieden hebben. En je geeft bij beide netjes aan dat je nog een gesprek hebt en dat je ze zo spoedig mogelijk iets laat weten als ze interesse in je hebben.
Dan kan je na je laatste gesprek nog eens rustig nadenken welke baan je het leukste lijkt en welke de beste voorwaarde had en daar neem je weer contact mee op.

Als je dit tijdens je gesprek netjes aangeeft zal dit niet snel een probleem zijn, ik denk dat dit zelf je onderhandelingspositie sterker maakt en dat het bedrijf mogelijk ook iets meer zijn best al doen om jou te overtuigen als ze je graag willen.