Tweede bevoegdheid (docent) halen of universitaire opleiding gaan doen?

Als alles meezit heb ik in december mijn diploma HBO Lerarenopleiding Engels VO/BVE. Ik ben dan opgeleid tot tweedegraads docent Engels. Nu zoek ik eigenlijk mensen die ervaring hebben met het halen van een tweede bevoegdheid, dus die doorgeleerd hebben om een tweedegraads bevoegdheid te halen in een ander vak. Mijn vraag is dan, hoe zijn jullie te werk gegaan? Krijg je veel vrijstellingen? Hoe lang hebben jullie erover gedaan? En, is het een slimme keus geweest of hadden jullie liever je eerstegraads bevoegdheid gehaald in je eerste vak of een willekeurige andere universitaire opleiding?

Mijn nadruk ligt op de laatste vraag.

Toegevoegd na 51 seconden:
*of hadden jullie liever een andere universitaire opleiding gedaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik weet niet of je veel aan mijn antwoord hebt, maar met een universitaire opleiding heb je altijd een baan en als je dat niet hebt kun je altijd nog leraar worden. (zeggen al mijn leraren :)) Dus qua kansen later op de markt maakt het in principe niets uit.