Wat is het wettelijk minimumloon bij 23 jaar of ouder als je in de zorg een opleiding volgt.

Binnenkort start ik een opleiding in de zorg. Maar omdat ik ga investeren in mezelf staat daar een ander inkomen tegenover, het minimum salaris. Ik ben niet jong meer maar krijg deze kans en je bent nooit te oud om te leren ben hier dan ook erg blij mee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
succes ermee
Je salaris wordt ook nog aangevuld met onregelmatigheidstoeslag, al wordt deze steeds minder, voor het 's nachts en in de weekenden werken.

Het beste antwoord

afhankelijk van het aantal uren wat ze normaal gesproken draaien volgens de CAO in de zorg (dus niet jouw uren, maar wat gebruikelijk is voor die branche), zit je tussen de 8,22 euro en 9,13 euro per uur. bruto!

bij 40 uur per week heb je 8,22 euro per uur, terwijl bij een 36 uren week heb je recht op 9,13 euro per uur.

40 uur/week netto (zonder heff. kortinng) = 918,47 euro
40 uur/week netto (met heff. korting) = 1205,30 euro

36 uur/week netto (zonder heff. korting) = 917,95 euro
36 uur/week netto (met heff. korting) = 1024,78

Toegevoegd na 1 minuut:
de laatste loon (36 uur met heff. korting) moet zijn 1204,78 euro en geen 1024 ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het minimumloon is volgens mij 9 euro en 28 cent. Hier is het vakantiegeld nog niet bij op gerekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in de zorg een opleiding gaat volgen, dan krijg je een leerlingloon. Deze gaat omhoog als je in het tweede leerjaar zit. Als je klaar bent met je opleiding dan krijg je het loon waar je voor gestudeerd hebt. Geloof me als je klaar bent is je loon de moeite waard. Ik weet niet wat voor een opleiding je gaat doen, het is wel belangrijk dat je dit vraagt aan je leidinggevende want er zijn CAO afspraken gemaakt voor als je een opleiding gaat volgen in de zorg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzorgende IG wordt de opleiding die ik ga volgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou het zeker gaan doen. Het is aanpoten, maar zeker de moeite waard. Ook omdat er veel werk is in de zorg, zeker voor verzorgende IG. Ik werk ook in de zorg, namelijk.