Hoe kan je nadat een sollicitatie brief heb gestuurd nog even extra laten blijken dat jij echt graag de baan wil en de juiste persoon

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste is inderdaad even bellen, maar kijk uit dat je dit niet te snel doet, en ook niet vaker dan één keer.

Ik had laatst een sollicitant die een halve dag na haar sollicitatie al een mailtje stuurde met de vraag waarom ze nog geen bevestiging had ontvangen. Alhoewel ik het initiatief kan waarderen, ergerde ik me er ook aan. Ik heb 60 reacties ontvangen, dan kan het echt wel even duren voor we alle brieven hebben bevestigd (ik ben P&O manager en heb maar één assistent).

Vervolgens hebben we contact met haar opgenomen twee dagen later (na eerst een bevestiging van ontvangst) met de mededeling dat we haar gegevens in portefeuille zouden bewaren, voor een eventuele tweede ronde, mocht er uit de eerste ronde geen geschikte kandidaat komen.

Daarop reageerde ze geërgerd dat ze niet snapte dat ze niet voor de eerste ronde was uitgenodigd en wilde ze per se weten waarom dat niet het geval is.

Je zult begrijpen: Zo moet het dus niet. Dit is natuurlijk wel een beetje een extreem geval. Maar let erop dat je belt vanuit enthousiasme, dat mag je prima laten merken en zal zeker gewaardeerd worden!

Succes met je sollicitatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het beste is om 2 dagen nadat je de brief gestuurd hebt, even te bellen met de contact persoon om te vragen of je brief in goede orde ontvangen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na bellen na een dan of 2 a 3.
En vraag dan meteen of ze naar aanleiding van jou brief en c.v. nog vragen hebben.
Wat ik zelf ook wel gedaan heb is gewoon vragen om een afspraak omdat ik graag die baan wilde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jep