Kan je een opleiding doen voor chirurg als je Operatieassistent bent en daarvoor HAVO hebt gedaan?

Zo ja, Hoe en hoe lang etc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag! Ik wil anesthesie, of operatieassitent worden :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jaa ik ook, september begint de opleiding :) maar ik wil weten of ik daarna verder zou kunnen groeien naar chirurg..

Antwoorden (2)

Nee, daarvoor moet je naar de universiteit en daarvoor heb je VWO nodig. En Latijn is ook erg handig voor medische beroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook met een havo opleiding naar het HBO, na propedeuse kun je alsnog naar de uni
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Toelatingsexamen...
Volgens mij kan dit wel. Kijk maar eens op deze site. http://www.werkwebsite.nl/opleidingen/hbo-opleidingen/hbo-opleiding-tot-chirurg
Hier staat dat zij een opleiding tot chirurg aanbieden :)

Succes!