NLP coach training zinvol of niet?

Ik ben tamelijk ernstig ziek en het lukt mij maar niet om een werkgever te vinden. Het idee is dan ook om voor mij zelf te beginnen als NLPcoach, echter de opleiding is duur en ik vraag mij af of er een goede boterham mee is te verdienen. Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb alles van het NLP in principe toegepast op mijn leven zonder er ooit van te hebben gehoord destids, ik had mijn leven niet beter kunnen veranderen! ikzelf zou als ik het geld ervoor had de kans wagen.
Als de mensheid nu nog niet genoeg inziet hoe belangrijk het is, dan over een tijdje wel. Er staan gelukkig al erg veel mensen voor open en je zou het misschien kunnen combineren met een andere vorm van psychologie waardoor je alsnog meer mensen krijgt die je hulp wel kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

NLP is zeker handig, de opleiding duurt wel redelijk lang tot je bevoegd ben om je echt als NLP trainer te mogen noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederland telt veel coaches, waarvan een groot deel worstelt om een boterham te verdienen. Misschien is de situatie onder NLP coaches beter, maar dat zal ook van coach tot coach sterk verschillen.
Ook per regio zullen er verschillen zijn: in sommige regio's zijn meer (NLP)coaches actief dan in andere en is er dus meer concurrentie. Onderzoek daarom hoe de situatie in jouw regio is, bijvoorbeeld door lokaal te kijken wie zich allemaal als coach aanprijzen.
Waar het om gaat als je voor jezelf begint is dat je duidelijk maakt aan toekomstige cliënten dat JIJ hen een oplossing biedt voor hun probleem of klacht. Dat je daarbij NLP gebruikt kan hen wel of niet aanspreken, maar ze zoeken vooral een oplossing.
Bedenk wel dat het lang kan duren voor je een klantenkring en reputatie hebt opgebouwd. Je zult niet meteen in staat zijn om een goed inkomen te realiseren.