Het werk van een jurist bestaat voornamelijk uit het geven van juridische adviezen en het verdedigen van cliënten wat in de rechtszaal plaatsvindt of middels een schriftelijke procedure. De jurist beoordeelt de situatie op de wetmatigheid en of de regels goed zijn toegepast....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een jurist bij een bedrijf houdt de wettelijke kaders in de gaten. Hoe te handelen binnen de wet en hoe op te komen voor de belangen van het bedrijf.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een advocaat is een jurist, en een rechter ook etc. Een jurist is namelijk iemand die de universitaire studie rechten heeft afgemaakt.

Toegevoegd na 50 seconden:
Bron erbij: http://www.encyclo.nl/begrip/jurist