contract bijna verlopen

binnenkort is mijn contract waar ik werk verlopen weet niet of het wel verlengt wordt maar ik heb wel een klein uitkering als aanvulling het WWB wet werk en bijstand moet ik alsnog een ander uitkering aanvragen of moet ik mij melden bij het uwv of het cwi kunnen jullie mij hier een antwoordt opgeven dank..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Volgens mij moet je je melden bij het UWV en dat kan al voordat je contract is afgelopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je WW of een andere uitkering krijgt(ook al is die niet volledig) moet je altijd melden als er iets aan je inkomen verandert. Dus ook als je minder of geen werk meer hebt.
Denk je eraan om al te gaan solliciteren? Als je weet dat je werkloos wordt, en je hebt nog geen moeite gedaan ander werk te vinden, kunnen ze je korten op je uitkering
anneliez
13 jaar geleden
Beste Violette,

Wanneer je contract afloopt kan je een WW-uitkering aanvragen. Voorwaarde is wel dat je ten minste 26 weken hebt gewerkt in de periode van 36 weken voorafgaand aan je werkloosheid. Om in aanmerking te komen voor de WW moet je ingeschreven staan als werkzoekende bij het WERKbedrijf. Je schrijft je in als werkzoekende op WERK.nl. Via deze site kan je ook de WW-uitkering aanvragen.

Actuele informatie vind je hier: http://bit.ly/gU5I8E.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare