Als ik 16 wordt terwijl ik aan het begin van de uitbetalingsperiode nog 15 ben, heb ik dan geen recht op meer uitbetaling tot de volgende periode?

Ik ben een jongen van 16 jaar en werk in de supermarkt. Ik ben vorige maand 16 geworden. Ik heb 3 weken gewerkt terwijl ik 16 was, maar heb deze maand gewoon nog uitbetaald gekregen als een 15-jarige omdat ik aan het begin nog 15 was. Ik heb het aan een paar andere jongens gevraagd, en die vertelden mij dat dit bij hun ook zo was. Nu vraag ik me alleen af, heb ik geen recht op meer geld omdat ik al gewerkt heb terwijl ik 16 ben?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat klopt want een salaris wordt achteraf betaald en niet vooraf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je werkt en tussen de 15 en 65 jaar bent, heb je recht op het wettelijk minimumloon. Wanneer je jonger bent dan 23 jaar, heb je recht op het wettelijk minimum jeugdloon. Precies op je verjaardag gaat het minimum jeugdloon omhoog, behalve als dit in het weekend valt. In dat geval gaat je salaris omhoog op de maandag na je verjaardag.
Dus in jouw geval heb je recht op meer loon ook met terugwerkende kracht! Dit geldt dus ook voor jouw collega's die het niet hebben gekregen.