Heb je als je met ploegendienst werkt meer vrije tijd?

De ene week vroege van 5u tot 13u.
Andere week van 13u tot 21u
of is het beter van 9u tot 17u. Heb er een discussie over en we komen er niet uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ha, die Zazoe;

Het is maar hoe je het bekijkt. Als je ploegendienst loopt verlies je vaak minder tijd aan woon/werkverkeer. Ook voor noodzakelijke boodschapjes als gemeentehuisbezoekjes, auto naar de garage brengen, winkelmiddagjes en dergelijke hoef je veel minder vaak vrije uren op te nemen. Plus het feit dat je soms nog extra dagen ter compensatie krijgt. Ik heb ook altijd veel tijd overdag met mijn toen nog jonge kinderen kunnen doorbrengen. Dus in mijn beleving kun je als ploegendienstwerker wel degelijk meer vrije tijd overhouden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In principe heb je niet meer vrije tijd. Waarschijnlijk slaap je met sommige diensten minder zodat het lijkt of je meer vrije tijd hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt geen lunchpauze in je eigen tijd, sommigen hebben ook koffie- theepauze in eigen tijd. Dus ja, je hebt meer vrije tijd. Maar of je er nu veel aan hebt is een andere vraag.
de eene vind van wel, de andere weer niet. Ik vind ploegen systeem beter, maar misschien moeilijker te combineren met vrouw en kind.