Motivatie voor sollicitatie kinderopvang spw3

Heeft iemand tips of een voorbeeld van een motivatie voor een Sollicitatie. Het is voor mijn vriendin en ze is een hele spontane en gedreven meid kan goed met kinderen opschieten en omgaan en ze goed begrijpen en ze kan ook streng optreden als het nodig is en regels handhaven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ze kan zeggen dat ze de gebouwen zo mooi vindt, dat ze denkt dat ze erg kan groeien in de baan, dat de manier waarop ze daar met de kinderen omgaan haar aanspreekt enz. enz.
Dit zijn maar een paar voorbeelden, maar ze weet toch zelf wel waarom ze bij deze kinderopvang zou willen werken? Ze moet kijken wat zij de sterke punten vindt van specifiek deze opvang/deze baan, en dan schrijft de motivatie zich vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste, maak wel onderscheid in eigenschappen en motivatie. In een brief aangeven dat je sterke eigenschappen spontaan, gedreven en assertief zijn, is goed. Zorg wel dat deze onderbouwd zijn. In de motivatie geef je aan waarom juist dat bedrijf haar aanspreekt. Bijvoorbeeld de mogelijkheid om te ontwikkelen in een specifiek gebied van SPW.

Stel jezelf de vraag; Waarom wil ik nou dit werk doen en waarom nou juist bij dat specifiek bedrijf?
Wat motiveert mij?
Heb ik ambities?
Waar sta ik nu en waar wil ik naartoe?