Wat is het gemiddelde salaris van een beginnende werknemer die aan de universiteit heeft gestudeerd?

Dus een goede studie heeft gedaan op een universiteit. Universitair niveau dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat noem je een goede studie?
En wat voor diploma denk je aan....bachelor of universitaire master? Daarnaast speelt ook nog een rol of de kennis die geleerd is ruim voorhanden is of juist heel schaars in verhouding tot de vraag van de markt naar die kennis. Ook speelt een rol (bij start tenminste) wat voor cijferlijst je hebt...en dan niet 1 puntje meer of minder maar of er bv cum laude bij staat. Sommige studenten maken van hun afstudeer onderzoek tegelijk hun (toekomstig) werk en dus hun eigen starters bedrijfje...dan is de winst hun salaris. En tot slot...je hebt altijd een paar studenten waarbij de bedrijven komen solliciteren vanwege hun meer dan uitstekende master prestaties in een veel gevraagd vakgebied.
(In andere landen zou zoiets summa cum laude genoemd worden)

Antwoorden (1)

je mag geluk hebben als je 2500 naar binnen haalt... Alleen een diploma zegt niets, als je niet een beetje werkervaring hebt opgbebouwd. Je zult toch ook een paar jaar moeten leren op de werkvloer alvorens je ergens verder groeit. Je groeit wel sneller en harder met diploma's, dat wel.