Werk dat relatief weinig inspanning vereist, zowel geestelijk als lichamelijk.

Mijn vriendin(20 jaar oud) heeft een depressie achter de rug. Ze is nu nog extreem moe en de 16 uur die zij in een kleding zaak werkt zijn haar al te veel. Ze moet dan de rest van de week uitrusten van haar werk. Het financiele probleem word nu steeds groter, ik vraag me af of er iets is wat ze 'erbij' kan doen waar ze niet zo moe van word??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Mijn moeder heeft hetzelfde gehad en heeft ook problemen met vermoeidheid. Het is moeilijk voor haar om in te schatten wanneer ze de energie heeft.

Ik denk dat alle baantjes buiten de deur erg vermoeiend zijn voor haar. Tevens komt er ook nog eens bij dat ze dan onder een baas werkt en met collega's om haar heen. Mensen verwachten vaak 100% inzet als je in loondienst werkt en dat kan al een behoorlijke druk geven.

Thuiswerk (werd hierboven al genoemd) is een goede optie. Dat kan ze het doen wanneer zij zich goed voelt. Niemand die haar verplicht om het op een bepaald moment te doen. Verder denk ik dat loondienst niet echt geschikt is voor haar op dit moment. Omdat er dan teveel verplichtingen zijn. Vaak ziek moeten melden enz. is ook niet echt goed voor je gevoel.. Mocht ze wel in loondienst willen werken is administratief werk ook wel leuk en goed te doen voor haar denk ik. Maar dat kan zij het beste bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ik zat ook te denken of je je juist niet vervelender gaat voelen als je thuis werkt, je hebt toch minder afleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is persoonlijk denk ik. Maar ja wat heb je er aan als je onder de mensen bent en moet werken! Het beste zou kunnen zijn als ze kan komen wanneer ze wil, maar geen enkel bedrijf zit daar op te wachten. Ik denk dat thuis zijn dus haar meer rust geeft dan verplichtingen die door een bedrijf worden opgelegd.. Ze kan trouwens ook familie en vrienden op zoeken of een uurtje naar een café gaan. Dat is geheel vrijblijvend.

Andere antwoorden (7)

Voor werk word het moeilijk denk ik. Maar mischien kan ze een uitkering of ergens subsidie aanvragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cassiere in deeltijd bij een museum waar niet te veel bezoekers komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vertalen & nakijken op spelling fouten van boeken.
Iemand die achter de kassa zit bij een supermarkt verbruikt naar mijn mening ook weinig energie (en dit is geestelijk helemaal 0)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ambtenaar worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kunt een bijstandsuitkering aanvragen als u in Nederland woont, niet genoeg inkomen of vermogen heeft om in uw levensonderhoud te voorzien en ook niet in aanmerking komt voor een andere uitkering. Met een bijstandsuitkering kunt u de periode overbruggen tot u weer een baan vindt. Er is een aantal voorwaarden.

Voorwaarden bijstandsuitkering
U heeft recht op een bijstandsuitkering als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

- U woont in Nederland.
- U bent 18 jaar of ouder.
- U heeft niet genoeg inkomen of eigen vermogen om in uw levensonderhoud te voorzien.
- U kunt geen beroep meer doen op een andere uitkering.
- U bent niet gedetineerd.
- Uw eigen vermogen komt niet boven een bepaald bedrag uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar uur per week post sorteren en/of bezorgen. Je bent in beweging (in je eigen tempo) en beweging is hoe dan ook een zeer goede anti-stressmethode. Een beperkt aantal uren werken ( dagdeel, 1 of meerdere dagen per week). Geen baas of collega's die over je schouder meekijken of lastige vragen stellen. Kranten bezorgen, s'ochtends of 's middags (of allebei), of huis aan huis. Hooguit 1,5 tot 2 uur achter elkaar bezig zijn en toch wat (bij-) verdienen en er even uit zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de oorzaak van de vermoeidheid? Depressie en lusteloosheid gaan wel samen, maar in deze mate klinkt het alsof er meer aan de hand is...

Wat ze kan doen? Iedere inspanning kost moeite. Niemand betaald om niets te hoeven doen... helaas. Kassiere bij de bioscoop niet leuk om erbij te doen ofzo? Is soms wel druk, maar uiteindelijk zit je alleen maar kaartjes te verkopen, vaak met twee vingers in je neus.