Ligt aan het type werk. Sommige 14, andere 15 of in het extreem 18
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

wat voor een werk en wat voor een uren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vanaf vijftien jaar behoort iemand tot de beroepsbevolking, zij het dat iemand dan nog leerplicht heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt eraan in welke sector je werkt

kranten bezorgen kun je bijvoorbeeld al met 13
maar zware machines bedienen pas met 18

dus meer informatie graag
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ligt eraan waar ze te werk worden gesteld, vast, of vakantiekrachten etc etc
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vanaf 13 mag je ze in heel beperkte mate inzetten als vakantiekracht. Vanaf 15 mogen ze -nog steeds aan regels gebonden- gewoon werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vanaf je 15e mag je officieel werken en geldt er ook een minimumloon, maar onder bepaalde voorwaarden mag er vanaf 13 al gewerkt worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga opzoek naar je cao bepalingen in jouw werk sector