Vrijwilligerswerk in Brazilië

Hallo ik zat een tijd te denken om voor 3 maanden vrijwilligerswerk te doen. Het liefst in Brazilië maar hoeft niet perse. Maar ik vraag me of hoeveel geld ik hiervoor kwijt ga raken? Moet ik alles uit eigen zak zelf gaan betalen of word dat allemaal voor mij geregeld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vaak moet je naast je vliegticket ook nog je kost en inwoning betalen. mijn zus was voor 6 weken Brazilië iets meer dan 1500 euro kwijt (inclusief ticket). ze betaalde ongeveer 250 euro kost en inwoning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is lastig om dit precies te bepalen. Het is afhankelijk van hoe lang het duurt, hoe kost en inwoning geregeld is en of het gesubsidieerd of gesponsord wordt.

In de eerste link vind je wat algemene informatie over kosten in het buitenland. Ook werkvakanties worden specifiek genoemd. Je kunt dit zelf regelen en dat is goedkoper, maar je moet dan echt alles voor jezelf regelen in het buitenland dus dat is veel werk. Ook is het wellicht minder veilig.

De tweede link verwijst naar een vrijwilligersorganisatie die werk aanbiedt in Brazilië. Als je via hen gaat werken dan wordt wel alles voor je geregeld, maar moet je rekening houden met een reissom van 1550 euro, en daar komt dan het ticket nog bij.

Een manier die veel gebruikt wordt bij deelnemers die een reis niet zelf kunnen betalen is dat zij vooraf al hun familie en vrienden bestoken met mails dat ze via een goed project vrijwilligerswerk gaan doen en vragen om een financiële bijdrage. Je zou dit kunnen proberen om de kosten voor jou lager te houden, maar er zijn ook veel mensen die vinden dat je zelf je eigen vakantie maar moet betalen.