Het is best lastig om daar precieze (en vooral actuele) gegevens over te vinden. Maar jij zult ook vast bijna dagelijks in de krant lezen, dat het in ieder geval prima gaat met de werkgelegenheid in Nederland, en dan we hoger scoren dan het Europese gemiddelde.

Als je het er mee eens bent, dat werkgelegenheid een directe relatie heeft met werkloosheid, dan hieronder 2 grafiekjes. Daar kun je zien dat Engeland in de middenmoot zit, en het in Spanje veel erger is. Het 2e plaatje geeft informatie over veel meer landen, maar is minder actueel (2 jaar oud). Ik hoop dat je iets aan deze informatie zult hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aanvullend op eerder gegeven antwoord valt ook nog op te merken dat een cijfer in aantallen danwel procenten van de beroepsbevolking ook niet alles wilt zeggen. Zo heb je ook te maken met een mismatch in geografische beschikbaarheid van mensen. Zo kan er in Friesland een overschot aan arbeidskrachten zijn terwijl er in Zuid-Holland juist aan die betreffende arbeidskrachten meer vraag dan aanbod is.