Als ik word ontslagen bij de Albert Heijn waar ik nu werk, kan ik dan gewoon solliciteren bij een andere Albert Heijn?

Ik werk nu zo'n 3 weken bij de Albert Heijn, ik heb alleen zo'n vermoeden dat ze me gaan ontslaan. Ik moest gisteren eigenlijk werken van 4 tot 6 maar heb om kwart voor 4 afgebeld met de mededeling dat ik moest nablijven en dus niet kon komen. Ze reageerde met te zeggen dat ze haar klanten niet uit kon leggen dat haar personeel zomaar moest nablijven, ik vroeg haar in dat telefoongesprek of ik vandaag moest komen werken en toen zei ze 'dat laten we nog wel weten'. Nu weet ik dus niet of ik vandaag moest werken of niet. Ook kunnen zij mij niet bellen omdat me telefoon vannacht kapot is gegaan. Kan ik als ze mij ontslaan nog terecht bij een andere Albert Heijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (4)

Niet lijdzaam afwachten totdat ze jouw bellen,
maar gewoon daar naar toe gaan.
Spreek desnoods andere werktijden af, opdat evt
nablijven geen gevolg heeft voor de werktijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel snel er zelf naar toe gaan!
Niet wachten tot 4 uur, maar zo snel mogelijk.

Heel duidelijk je oprechte excuses aanbieden!

En heel goed begrijpen dat dat ECHT niet kan: een kwartier voor werktijd afbellen!

Ben jij maar op een telefoon te bereiken voor je werkgever?
Ook dat is niet best.

Of je nog terecht kan bij een andere Albert Heijn zal heel veel afhangen van hoe je dit oplost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, minnaar: het leven is hard.
Neem nog eens contact op ,dat je gebeld zou worden en dat je nog niets heb vernomen ,zodat het voor jou ook helder is waar je aan toe bent. Ik zou me ,maar niet al te zorgen maken, ze moeten een goede reden voor hebben om je te kunnen ontslaan. Zo ver ik het weet kun je niet bij andere Albert Heijn solliciteren ,maar je kunt altijd vragen of het mogelijk is. Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een afspraak hebt om te werken, dan is het natuuurlijk erg onprettig voor je werkgever als je een kwartier voor tijd afbelt. Wat de reden ook is. Je werkgever wordt plotseling met een gat in zijn personeelsbezetting geconfronteerd die hij moet oplossen omdat jij het laat afweten.
Natuurlijk ook heel vervelend voor jou dat dit gebeurt.
Je hebt er waarschijnlijk wel invloed op gehad dat je moet nablijven. Dat moet, over het algemeen, niet zonder reden.
Dat heeft te maken met bewuste keuzes.
Als je merkt dat het niet zeker is dat je het redt om op een bepaalde tijd te moeten werken, dan geeft je aan dat dit onzeker is of je dan kan. BIjvoorbeeld als het te dicht op je schooltijd zit.

Nu even naar de mogelijkheid van ontslag.
Als je een oproepcontract hebt, kunnen ze je gewoon niet meer oproepen.
Als je een vast contract hebt en je werkt pas 3 weken bij AH dan zit je waarschijnlijk nog in je proeftijd. In je proeftijd kun je gewoon per direct worden ontslagen. Je mag zelf in je proeftijd ook, zonder opzegtermijn weg.
Daarna mag dat niet meer zomaar.
Als je een vast contract hebt en je zit niet (meer) in je proeftijd, dan moet er meer gebeuren om je niet meer op te roepen.

Mijn advies:
- kijk je contract na op hoe lang je proeftijd is en of je daar nu nog in zet
- bedenk wat reële werkdagen en tijden zijn in relatie tot je school
- mocht je kunnen blijven, ga dan zelf naar je leidinggevende om over een aanpassing van je werkdagen of tijden te praten
- leer hiervan en maak andere keuzes waar dat in jouw eigen mogelijkheden ligt

Dit is een manier om te leren dat je een bepaalde verantwoordelijkheid hebt naar de mensen waar jij afspraken mee maakt. Kun je die al aan? Wat wil je hierin verbeteren bij jezelf? Hoe goed kun jij je gemaakte afspraken nakomen?
Kort gezegd: welke verantwoordelijkheid kun jij al dragen?
Heb je meer verantwoordelijkheden dan je nu aankunt?
Ga in gesprek met degenen waarmee je afspraken hebt en bespreek je knelpunten. Het leven is een grote opeenvolging van lessen die je kunt leren.

Veel succes en plezier met studie en werk (in die volgorde want school is op dit moment nog het belangrijkste voor jou).