Mag de werkgever mijn werktijden zomaar veranderen?

Ik werk als vakkenvuller, en heb samen met mijn teamleider geschikte werktijden uitgekozen. (dinsdag 3-5 smidddags, en zaterdag 7-13.) Hij had me gevraagd of ik in de vakantie langer wilde werken, daar heb ik mee ingestemd. Ik werd zaterdags ingepland van 7-16. Best lang, maar ok vakantie. Nu ben ik weer ingepland van 7-16. Ik heb al met hem geregeld dat er een vervanger is deze zaterdag, maar hij heeft gezegd dat ik nu niet weer terugga naar mijn standaard tijden en alleen tot 1 uur kan werken als iemand aangeeft eerder te willen/kunnen werken. Mag dit zomaar? In mijn contract staat niets over de besteding van mijn uren, alleen de maximale en minimale uren per week. Ik ben minderjarig. (15)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, dat mag je werkgever doen. Je geeft zelf al aan, dat er niets is geregeld in je contract.

En natuurlijk begrijp je zelf ook wel, dat een teamleider er niets aan heeft, als er op een gegeven moment 2 vakkenvullers rondlopen, terwijl er maar werk is voor één, en hij op andere uren een vakkenvuller nodig heeft, en er niemand voor dat werk beschikbaar is.

Als het voor jou onoverkomelijk is, om te voldoen aan de eisen van je werkgever, om op bepaalde uren wel of niet te verschijnen, dan moet je daar gewoon weggaan.

Er is werk genoeg voor vakkenvullers. Bij mij in de buurt hangen bij vrijwel alle supermarkten briefjes op de ramen met "vakkenvullers gezocht". Probeer bij een nieuw baantje je werkuren nauwkeurig vast te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar ik heb net een contract voor bepaalde tijd gekregen. Dus ik loop er nog vijf maanden.
P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt logisch. Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk wel is bij mij ook wel eens gebeurd werkte ik ipv 1 keer per week 6 keer per week
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt ook aan je contracturen. Hoeveel uren staan er in je contract? Je kan zeggen dat je niet meer dan dat wil werken. Wat je misschien dan wel krijgt is dat ze je alleen maar zaterdagmiddag inplannen, want je hebt nooit een vaste werkdag. Tenzij je dit hebt vastgelegd op papier. Zeker met vulploegers zijn ze daar niet zo moeilijk in. Voor jou 10 andere. Dus pak het wel rustig aan zou ik zeggen.