Ik durf niet om onkostenvergoeding te vragen, hoe pak ik het aan?

Ik ben stagiaire en kom iedere dag met de auto. Kost me erg veel geld en OV is bijna niet te doen. Inmiddels al drie weken aan de slag...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Beste Dries, gewoon op een rustige manier uitleggen en vragen om een bijdrage, niet gelijk zeggen dat je alles vergoed wil. Wat kun je gebeuren! Veel werkgevers vinden het juist fijn als de werknemer assertief is! Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een van de dingen die je moet leren tijdens je stage: opkomen voor je eigen arbeidsvoorwaarden!
Dus beschouw het als een onderdeel van je stage. Bedenk van te voren een nette manier om het aan te pakken.

'Ik wil vragen of er een mogelijkheid bestaat dat ik een vergoeding voor reiskosten krijg, zou u dat voor mij uit kunnen zoeken?' En dan vertel je er bij dat je aardig wat kosten maakt terwijl je geen inkomsten hebt (ik neem tenminste aan dat je geen stagevergoeding krijgt, anders is dat meestal het totaalbedrag waar je reiskostenvergoeding ook bij in zit).

Als je het op een nette manier vraagt, vindt niemand dat raar, en niet geschoten is altijd mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als stagiaire heb je een werkbegeleider.
Vraag bij die persoon even hoe het zit of je voor stagevergoeding in aanmerking komt. In veel bedrijven is dit wel zo.