Komen onbezoldigde werkuren ten gunste van een goed doel?

Ik moet komende zaterdag 8 uur komen werken voor straf.

Toegevoegd na 55 minuten:
Het is geen werkstraf door justitie, maar bij mijn eigen baas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bij mijn eigen baas in de zorg. Ik ben in iets nalatig geweest.

Het beste antwoord

Als je bij je eigen baas - voor straf - extra 8 uren moet werken omdat je ergens nalatig bent geweest
dan is dat dus omdat jij iets goed te maken hebt
wat je eerst fout gedaan hebt.

De tijd die jij dan werkt is een gedeeltelijke compensatie voor wat je fout hebt gedaan en een gedeeltelijke "betaling" van straf.
Dat komt hooguit ten goede aan de instelling,
niet aan een ander goed doel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord, zo heb ik het ook begrepen.

Andere antwoorden (3)

Nee, het is gewoon jouw straf. Maar als je het zo ziet dat het werk wat jij doet een goed doel is voor wie/wat je het doet dan komt het wel ten gunste van een goed doel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je werk moet doen voor een goed doel, komt de vrucht van jouw werk ten gunste van dat doel. Maar niemand verdient er een cent aan dat jij een taakstraf hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het levert wat op. Dat is al lang onderzocht. Net zo goed dat lange gevangenisstraffen alleen maar goed is voor de sensatiezucht van de maatschappij. En dat kost nog meer geld, heel veel meer geld. Potentieel criminelen komen er gewoon keer op keer helemaal crimineel uit wat op termijn nog weer duurder uitpakt voor de maatschappij. Alleen het werkt helaas niet voor iedereen. Maar voor de meesten werkt het. Zo goed zelfs dat in sommige staten van gevangenis-minded america dat nederlandse systeem gedeeltelijk wordt overgenomen. Vooral voor verreweg de meeste jongeren werkt het heel goed. Het punt is alleen dat je daar nooit weer wat van hoort. Je krijgt in het nieuws alleen maar de gevallen te zien waarbij het niet werkte en dat geeft een verkeerd beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je BoerBuitendijk, dan hoef ik dat niet meer te typen!
Dat lijken me middeleeuwse toestanden bij die zorgverlener.
Ik neem aan dat de cliënt(en) waarbij je je werk doet gewoon betalen moet en je werkgever in feite dubbel incasseert.