Hoort een baas dit niet te betalen?

Als bijbaantje werk ik in een supermarkt. Nu wil de baas dat we elke dag 's ochtendsvroeg een kwartier eerder op het werk zijn ivm de veiligheid. dit krijgen wij niet uitbetaald. Mag een baas dit eisen maar niet uit te betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wen er maar aan. In het normale bedrijfsleven ben je ook eerder aanwezig, eventuele files ben je dan voir. Soms wel een half uur voir werktijd.
amigo
13 jaar geleden
ik had ooit ook zo'n baantje in de supermarkt, we werden betaald tot sluitingstijd maar konden meestal pas minimaal 15 minuten later weg want het laatste opruimen/schoonmaken mocht pas als je laatste klant de winkel uit was, klagen hielp niks
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veiligheid? Bang voor hordes klanten die jullie onder de voet lopen?

Het beste antwoord

Volgens mij niet, maar ga anders even naar het Juridisch Loket.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee absoluut niet! Ik denk niet dat je per kwartier betaalt word. Maar het is zeker niet de goede volgorde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet ook een kwartier voor wektijd aanwezig zijn en krijg dit ook niet betaald maar ik ben schoonheidssecialiste dus is het slim om even in je cao en arbeidaovereenkomst te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindt dit moeilijk te beantwoorden, omdat het geven en
nemen is, hiermee bedoel ik, hoe is het gesteld als je een
keer te laat kom door b.v gladheid of verslapen, doet U
baas daar moeilijk over, of houd de baas daarvoor loon
in ? Hoe is het als je onder werktijd naar de dokter of
tandarts moet ?
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen.
Als het zo is dat je baas alles alleen maar in zijn voordeel
wil, dan zijn er inderdaad wel bedenkingen.
Het is geven en nemen en hoe het op je werk met de
bovengenoemde zaken gesteld is, kan ik moeilijk beoordelen.

Toegevoegd na 21 minuten:
Was bijna vergeten om een antwoord te geven op
je vraag.
Als je baas alles wil in zijn voordeel, dan zou ik samen
met mijn collega,s mijn baas hierover aanspreken en
hem duidelijk maken dat niemand voor niets hoeft te
werken, en dat het zonder beloning ( loon ) niet zo kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt voornamelijk aan je CAO. Ik moet bijv. een kwartier vóór en een kwartier ná 'beschikbaar' zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kwartier hoeft vaak idd niet betaald te worden... Kijk in je cao
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je werkgever kan van je eisen dat je eerder aanwezig bent. Dit om ervoor te zorgen dat je daadwerkelijk klaar bent op de tijd dat je moet beginnen. Denk bv aan eerst omkleden of je haren kammen voordat je de winkel in stapt. Een kwartier is ruim, waarschijnlijk willen ze zeker weten dat iedereen op tijd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vaak heb je ook een half uur pauze. 15 minuten voor het werk en 15 minuten na het werk maakt een half uur. Of je nou die half uur betaald krijgt en je pauze niet of andersom, maakt het voor jou niet uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg de pauze ook niet uit betaald, dus beide niet..,