Je hoeft niet persee goed te kunnen tekenen ik ben zelf ook beginnend striptekenaar.
Je kan in de bibiliotheek boeken halen, zoals "Striptekenen voor dummies" daar leer je heel veel van.
Verder is het handig om eerst de markt te verkennen met wat voor strip jij precies wil maken. je hebt striptekenaars die alleen krantenstrip maken, of alleen cartoons maken, of alleenalbums maken, of meerdere tegelijk.
Verder is het handig om je strips eerst bij een lokaale krant proberen te verkopen. voor meer vragen stuur maar een prive bericht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Allereerst moet je kunnen tekenen.
Daarnaast is het handig als je een rode draad kan maken.
Je moet ook goed kunnen tekenen op basis van de teksten van de copy writer.
Humor, inzicht, algemene kennis en doorzettingsvermogen zijn ook nog handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als striptekenaar moet je niet alleen goed kunnen tekenen, je moet ook leuke ideeen voor een strip hebben.
Je leert het door veel te doen, veel te kijken naar dingen om je heen, te luisteren naar wat anderen van je werk vinden.
Hieronder een bron met meer informatie over zelf tekenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je eigen tekenstijl hebben, humor een potlood of pen :P je moet bekend worden bij mensen. probeer eerst kleine strips te tekenen en verspreiden via mail (hyves, twitter of facebook kan ook) als je goeie reactie krijg probeer verder te gaan.

veel succes :)

Toegevoegd na 32 seconden:
een goeie fantasie is ook wel handig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet veel inspiratie hebben en humor
een beetje vlug zijn is ook handig en ook nog goed kunnen tekenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Zwolle zit een stripteken-opleiding:
http://www.artez.nl/Artez_C01/Modules/PaginaA/PaginaA_Module.asp?CustID=676&ComID=44&ModID=890&ItemID=0&MenuItemID=61&SessionID=7349927605846203860864018689&Time=14413
Een afstudeerrichting van 'Stories en Design':
http://www.artez.nl/mediagraphicdesign/Stories___Design_Zwolle

Eenmaal afgestudeerd bij Stories & Design kun je aan de slag als professioneel illustrator, striptekenaar, animator of grafisch ontwerper. Afgestudeerden vinden hun plek bij grafisch ontwerpbureaus, (animatie-)filmbedrijven, ontwerpbureaus voor websiteontwerp, motiongraphics, gamedesign, uitgeverijen, de omroepbranche en mediaproductiebureaus. Veel afgestudeerden beginnen zelfstandig of samen met collega’s een eigen bureau.