Welk salaris mag ik vragen in mijn situatie?

Een bedrijf heeft mij benadert voor een baan (zelf niet gesolliciteerd, zij hebben mij gebeld) en uiteraard ga ik naar het sollicitatiegesprek. Hierbij zijn er twee mogelijkheden; ze bieden me een bepaald salaris, of ze vragen mij welk salaris ik zelf in gedachten heb.

Stel, ze vragen mij wat mijn wens is. Uiteraard heb ik wel iets in m'n hoofd, maar wat is realistisch om te vragen?

De werkzaamheden bestaan uit het begeleiden van leerlingen tijdens de praktijklessen op een technische opleiding. En uiteraard de bijkomende werkzaamheden.

Mijn gegevens;

Ik ben 21 jaar, ik heb de opleiding een jaar geleden afgerond waar ik nu de praktijklessen zou moeten gaan begeleiden. Daarnaast heb ik nu ongeveer 2 jaar ervaring in deze sector. Mijn ervaring als leidinggevende is ongeveer 6 maanden.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie hier van zeggen.

Eventueel een toelichting waarom je dit salaris zou voorstellen s.v.p

Bij voorbaat dank

Toegevoegd na 5 minuten:
Extra toevoeging: Ik ben bekent met het minimum loon van 2011.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

Zoek op internet naar salaris vergelijkers, ook kijk naar soortgelijke vacatures en het salaris wat daar word aangeboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Uiteraard heb ik gekeken naar zaken als minimum loon e.d. Maar aangezien mijn situatie iets anders is dan voor de gemiddelde sollicitant die op een gewone vacature reageert, ben ik benieuwd naar de mening van mensen op GV.
Hun willen jou.
Ik zou niet overgaan met een verhoging van minder dan 10%
als jij wat moet noemen zou ik 20% op je huidig loon gooien. (bruto)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, dank je wel voor deze reactie die mij ook reëel lijkt...
Te weinig informatie in deze vraag. Ik weet dus ook niet wat je vooropleiding is. Misschien eerst maar eens beginnen met 13-1500 bruto. Ook gezien je leeftijd en je korte werkervaring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gevraagd wordt dan moet je capaciteiten hebben (of het bedrijf weet dat je onderbetaald wordt). Kijk ook wat er voor de toekomst de mogelijkheden en uitloop zijn en wat je daarvoor moet doen en wat het bedrijf daarin voor jou kan betekenen.