Houd de financiën in de gaten en zijn inkomen word bepaald door de grote van het bedrijf en hoeveel verantwoordelijkheid hij heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De financieel directeur/cfo is de verantwoordelijke voor geld en investeringen binnen een bedrijf. Hij beoordeeld afdelingsbudgetten, keurt grote bestedingen goed en heeft het overzicht over de het vrij te besteden geld, leningen en dergelijke. In principe alles wat direct met geld te maken heeft is het domein van de CFO. Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is richt hij zich meer op de grote lijnen of juist op de details.

En samen met de algemeen directeur leidt hij het bedrijf aangezien aan elk onderdeel van de bedrijfsvoering wel een financieel plaatje zit.

Hoeveel een financieel directeur verdient? Ergens tussen de 0 euro en de 250 miljoen. Er zijn mensen die het voor de lol doen die al genoeg verdienen. Er zijn mensen die bij een beginnend bedrijf de financieel directeur, administratie en uitvoerende kracht zijn en daarmee net het bestaansminimum binnenhaalt. En daarnaast heb je de grote internationale bedrijven waar heel, heel veel geld betaald wordt voor een goede CFO.