Kan ik bij 2 bedrijven tegelijk werken? En moeten ze dit dan van elkaar weten?

Het is vooral moeilijk omdat het de Etos en Kruidvat zijn .. dit zijn concurrenten.. kan dit dat wel? Moet ik mijn werkgevers dit dan vertellen?

Toegevoegd na 3 uur:
Er staat in het contract van Kruidvat wel iets over nevenfuncties .. Maar dat houd toch in dat ik daar niet zou mogen werken naast mijn HOOFDberoep.. Dit zijn allebei bijbaantjes!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Kimath
13 jaar geleden
zolang je roosters niet in de knoop komen, maakt het volgens mij niet zoveel uit. Je moet alleen opletten hoe je het regelt met belasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je dan bij allebei aangenomen? Gefeliciteerd!

Antwoorden (7)

Hoeft niet, alleen als ze het vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft het andere bedrijf het niet te vertellen, maar wel de belastingdienst. Dit ivm teruggave van de belasting en wat andere regelingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belangrijk is dat je bij een de loonheffingskorting mag toepassen en bij de andere niet. Voor de rest opzich hoef je het niet te zeggen, persoonlijk ben ik voor een eerlijke werk relatie met mijn werkgever, dus ik zou het wel communiceren.. Als de 2 banen gecombineerd kunnen worden zonder problemen in het werk rooster zullen ze niet erg moeilijk doen denkik!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het geval er GEEN concurrentiebeding in je contract staat bij één of beide van je werkgevers dan hoef je ze niets te vertellen.
als dit wel het geval is raad ik je aan om bij 1 van de 2 ontslag te nemen of met je contract langs een juridisch medewerker van de vakbond langs te gaan om te kijken of hier iets aan te doen is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook bij AH en C1000 tegelijk gewerkt.. Geen problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees je contract er eens op na. Als er in staat dat je geen ander werk erbij mag doen zonder het te vermelden, kun je in de problemen komen. Niet eens omdat het concurrenten zijn, maar ook ziektekosten, ongelukjes op het werk enzo
Precies weet ik het niet, maar k zou het wel nagaan als ik jou was
anneliez
13 jaar geleden
Er kan in je contract staan dat je niet bij een gelijksoortig bedrijf mag werken. Dat heet een concurrentiebeding. Dat is er om te zorgen dat je geen informatie van het bedrijf aan de concurrent doorgeeft

Toegevoegd na 13 uur:
Voor een concurrentiebeding maakt het niet uit of het bijbaantjes zijn. Als je wilt weten hoe het zit kun je met de beide contracten naar een juridisch loket gaan.
Het lijkt me niet handig als mensen als ik de wet gaan duiden. Wat ik ervan weet is van een tijd terug toen ik winkelier was.
IK zou het niet accepteren als mijn medewerkers ook bij de concurrent zouden werken.