Waarom kiezen er zoveel mensen voor een carriere switch tijdens de kredietcrisis?

Een goede vriendin van me werkt bij een grote uitzendorganisatie, ze sprak laatst over het toenemende aantal mensen die ene carrriere switch maken... Waarom doen mensen dit nou in hemelsnaam?

Ik bedoel waarom zou je gaan werken bij een bedrijf in een functie die je niet kan vervullen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het eerder is, dat mensen die nu iets anders willen doen, het graag van de daken schreeuwen, en de media het nu leuk oppikken. Als je in 2000 een jaar stopte om te wereld-reizen, werd er gezegd "jij ook al?". Nu haal je er zomaar de voorpagina mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien dat het voornamelijk mensen zijn die op de wipstoel zitten in hun huidige functie.
Ikzelf zou dolgraag iets anders doen, maar momenteel vind ik de zekerheid die mijn huidige baan me biedt belangrijker. Ik wacht wel even tot de crisis voorbij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit HET moment is voor bedrijven om hun personele portfolio op te schonen en HET moment waarop mensen na gaan denken over hun leven en financien. Gevolg is dat veel mensen zich realiseren dat ze niet haoppy zijn met hun functie en dat veel bedrijven bedenken dat ze wellicht wat diverser moeten worden. En dat past bij elkaar.

In mijn geval: Ik zou lekker blijven zitten tot de economie over 2 jaar weer in de lift zit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat er nog steeds branches zijn waar ze zitten te springen om personeel. Denk maar eens aan het onderwijs, de ziekenhuizen, de schoonmaakbranche, de agrarische sector en zo zijn er vast nog wel wat te bedenken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit niet heel verrassend. In de sectoren waar de klappen vallen, verlaten veel mensen het 'zinkende schip'.

Als je bang bent dat er ontslagen zullen vallen in het bedrijf waar je werkt, of zelfs het bedrijf failliet zou kunnen gaan, is het niet raar om alvast uit te kijken naar een nieuwe baan, om de grote groep voor te zijn. En dan zal je niet solliciteren bij bedrijven waar hetzelfde gevaar dreigt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bedrijflijder die een zinkend schip verlaat, terwijl hij het bedrijf aan de afgrond heeft geholpen is natuurlijk veel beroerder...
Omdat ze toch willen werken, als er niets te vinden is in je "eigen" branche, dan gaan ze daarbuiten zoeken.

Ik heb het zelf ook, ben van origine een horeca-man maar werk nu al een tijdje in de verzekeringen. Toen ik terugkwam van een jaar reizen waren er (voor mij) geen aansprekende functies in de horeca dus ben ik naar iets anders gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het moment nog wel! Ik doe een aantal zelfstudies om helemaal aan de eisen van de AFM te voldoen. Er gaat veel tijd in zitten maar ik kan mijzelf doorontwikkelen. Zo krijg ik ook een bredere basis!