Wat is het minimumloon van iemand van 13

Ik ben dertien en verdien €2.75 per uur met alstrumeria,s (plantensoort uit de grond trekken
Maar eigenlijk vind ik dit veel te weinig
Want bij elk zakje snoep denk ik nu "daar heb ik wel een half uur voor moeten werken"
Dus mijn vraag is , valt mijn loon niet onder het minimum loon ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als 13-jarige heb je nog geen officeel minimumloon. Je werkgever zou bij wijs van spreke je ook 1 cent mogen betalen. Alleen zou jij het er dan niet mee eens zijn en de baan niet aannemen. Met 2,75 mag je nog blij zijn, bij de AH krijg je minder:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Met mijn krantenwijk toch wel 50 euro per maand en binnen 3 kwartier gedaan per week
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent pas 13 (ik ook) dus krijg niet hetzelfde loon als iemand van 18. Wil je meer geld, ga oppassen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee je bent nog te jong voor hoger loon. ik verdien 4.50 per uur en ben 14, maar komt omdat ik goed baantje heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AH vakkenvullen 15 jaar en lager is 4 euro/uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, iemand van 15 verdient hetzelfde per uur in de horeca.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 13- en 14-jarige mogen wij nou eenmaal niet veel verdienen.. Het is dus niet onder het minimumloon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaat geen minimumloon voor 13-jarigen daar 13-jarigen voor de wet nog niet mogen werken.
13 jaar geleden
Der is geen minimumloon je moet zelf aan je baas vragen of je Loons verhoging mag.