wat zijn goede eigenschappen van jezelf die je ook kunt vermelden in je cv?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je loenie :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar ik bedoel wat enkele voorbeelden?

Het beste antwoord

Eigenschappen zoals:

-Teamplayer
-Stressbestendig
-Goede luisteraar
-Collegiaal
-Doortastend
-Doorzettingsvermogen
-Sociaal

enz. zijn allemaal eigenschappen die je kunt vermelden.
Maar let er wel op dat je niet alle clichés gaat opnoemen.
Het moeten wel echt jouw positieve eigenschappen zijn. Want als je opschrijft dat je stressbestendig bent en ze komen er achter dat je de druk niet aankunt, tja dan val je door de mand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk hierbij aan eigenschappen die ook van belang zijn voor de baan waarnaar je wilt solliciteren.
In personeelsadvertenties staan er vaak ook wel wat genoemd. Daarvan zou je er eens wat kunnen doorlezen.

Voorbeelden zijn: nauwkeurigheid, goed kunnen omgaan met mensen, goed kunnen omgaan met computers, goede taalvaardigheid, geduld, doorzettingsvermogen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet helemaal een antwoord op je vraag, maar misschien wel heel nuttig.

Tijdens een sollicitatie gesprek zijn dit twee geijkte vragen:
1) "Noem eens wat positieve egenschappen van jezelf"
Dit is zó makkelijk, je kunt er wel 20 noemen. Doe dit niet want de volgende vraag is
2) "Noem eens wat negatieve egenschappen van jezelf"
Nu wil je er geen 20 noemen!

bedenk daarom van tevoren wat negatieve eigenschappen die je ook positief kunt labelen.
bv
eigenwijs (- betweter; + heeft eigen mening)
gedreven (- drammer; + resultaat gericht)

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk moeten de meeste goede eigenschappen uit je c.v. en brief blijken zonder het op te schrijven. Je kan natuurlijk neerzetten dat je erg sociaal bent. Maar als je verder niets interessants naast je opleiding hebt gedaan, zullen de selecteurs ook denken dat je het wel meevalt of dat je het zelfs verzint.
Je kan beter je c.v. vullen met sociale activiteiten, zoals sport, reizen of andere clubjes. Op deze manier kan de selecteur zelf inzien dat je heel sociaal bent.
Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Als je een teamsport doet of in een of andere commissie hebt gezeten, zegt dat al veel over of je een teamspeler bent. Enzovoorts.

Pas ook altijd op met de term 'enthousiast' en vergelijkbare emoties. Dat is zo algemeen. Enthousiasme blijkt uit je houding en toon en niet omdat je het ergens opgeschreven hebt.