Wat is leuk ongeschoold werk om fulltime of in ieder geval een paar dagen per week te doen?

Ik heb alleen een VWO-diploma en wil nog even niet studeren. Het liefst doe ik geen zwaar fysiek werk. Ik spreek redelijk goed Frans en Spaans. (maar wil wel in Nederland werken). Echt leuk werk zal er misschien niet zijn, maar welk werk zou toch wel aardig zijn? En een beetje verdienen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je zegt dat je nog niet wil studeren, heb je wel een idee of en zo ja in welke richting je straks wel gaat studeren? Zo ja, dan zou ik proberen iets te vinden waarbij je vast wat praktijkervaring op kunt doen. Dit kan door administratief werk te gaan doen bij een bedrijf/instelling in een bepaalde branche.

Op mijn vorige werk maakten we ook veel gebruik van scholieren/studenten voor lichte administratieve klussen. Degenen die het goed oppakten konden dan ook steeds leukere klussen gaan doen. Het is niet moeilijk en fysiek niet zwaar, maar een goede manier om de praktijk te leren kennen.

Om het bovenstaande te bereiken zou je mensen uit je omgeving kunnen vragen of er op hun werk nog ruimte is voor een oproepkracht of een parttimer voor een aantal uren per week. Zoals eerder werd voorgesteld zou je ook bij 1 of meer uitzendbureau's kunnen gaan praten, dan zit je maar vast in het bestand.

Succes met zoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb een aantal jaren nachtwerk gedaan in een distributie centrum. Met een karretje door bv Brezan distributie centrum lopen om orders bij elkaar te verzamelen. 6AM weer thuis, en om 13 sta je op en heb je gewoon nog een halve dag. En dan natuurlijk om 10PM weer aan het werk. Was voor mij perfect.

Daarnaast is in een winkel altijd leuk; MEnsen helpen dingen te vinden, uitleggen hoe eea werkt etc. Zelf 8 jaar GAMMA part time gewerkt, goed bevallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens langs bij wat uitzendbureaus, soms hebben ze daar vacatures waar je zelf niet aan gedacht had maar die heel leuk blijken.
Zo heb ik zelf in allerlei verschillende functies gewerkt en kunnen ontdekken wat ik wel en niet leuk vond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bouwmarkten zijn vaak op zoek naar representatief personeel voor aan de kassa, of op de deco-afdeling, eventueel de verfmengmachine etc. Mijn dochter heeft zo een jaar of drie naast haar studie een mooie aanvulling op de studiefinanciering bijverdiend.
En vaak kan je meer uren werken als je er om vraagt.
Succes.
13 jaar geleden
Ga 'ns naar 'n kringloopwinkel .Daar kunnen ze altijd wel iemand gebruiken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar daar verdien je niks!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt leuk werk is dat niet!