Zijn er bedrijven bekend die wachtdienst lopen en daarvoor een monteur 7 dagen in de kost laten?

Overdag 8 uur werken en s'avonds en s'nachts oproepbaar voor storingen en calamiteiten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oproepbaar vanuit huis of woonruimte op werkplek

Het beste antwoord

Dat gaat meestal in overleg met de collega's in die bedrijven.En het is de oproepdienst voor storingen en calamiteiten.De ene collega heeft bijvoorbeeld dienst van s'avonds na werktijd (17.00uur) tot tot de volgende dag begin van de werktijd (8.00uur( en daarna gaat dit weer naar een andere collega over die het dan weer voor de volgende avond en nacht overneemt.Dat houd dus in dat degene die wachtdienst heeft van 17.00 uur tot 8.00 uur oproepbaar is.Dit komt voor bij water gas elektriciteit bedrijven (nutsbedrijven) CV monteurs en glaszetters.Maar het zijn mensen die gewoon overdag werken en om de beurt ook na werktijd oproepbaar (pieperdienst) moeten zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
En dit geld ook voor de weekenden en feestdagen daar ze dan om de beurt overdag en s;nachts bereikbaar moeten zijn.

Toegevoegd na 10 minuten:
Dit geldt vanuit huis.Dus deze mensen mogen niet drinken als ze wachtdienst hebben,maar dat spreekt voor zich zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord. Het is inderdaad niet veel voorkomend, 7 dagen ergens anders slapen.

Andere antwoorden (2)

Ik weet geen namen van bedrijven maar volgens de CAO voor Metaal en Techniek is dit wel mogelijk. Andere CAO's durf ik niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je dit bedoeld, maar op schepen/booreilanden gaat het zo.
Meestal is die 8 uur dan 12 uur.