Waarom zijn er regels om in een disney winkel te werken?

Als je in een disney winkel of resort wilt werken moet je je houden aan deze regels;

Je moet een kostuum en een voornaamplaatje dragen.
Niet roken, eten of zitten.
Je mag geen oogschaduw, eyeliner of valse wimpers op.
Een ring per hand en een oorbel per oor.
Kort haar voor mannen, en dat moeten ze achter hun oor dragen.
Je moet een bepaald gewicht hebben en een bepaalde lengte.
Geen tatoeages.
Geen spijkerbroeken of rokken korter dan 12 cm boven de knie.
Geen nagels langer dan 7 mm en geen hakken langer dan 1 cm.
Geen behaard gezicht.

Nu vraag ik me af waarom die er zijn... misschien weten jullie het!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zo iet volgens Disney een goede nette medewerker eruit, als iedereen zijn of haar kleren of make up aandoet, dat wordt de uitstraling rommelig en Disney wil juist net en opgeruimde uitstraling hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Om het Disney merk de juiste (postitieve) uitstaling te geven moet je representatief zijn als je daar werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn wel heel gedetailleerd. Ergens anders zou gewoon staan: representatief uiterlijk.
Dat laatste heeft voor- en nadelen, dan kunnen ze je altijd aanspreken op je uiterlijk maar jij bent ook vrijer en als je iets hebt wat zij niet representatief vinden ga je gewoon een welles/nietes discussie aan.

Dat is bij deze waslijst niet mogelijk,

hoewel: ik zie de piercings er niet bij staan, zouden die dan wel mogen??????
13 jaar geleden
Representatief uiterlijk vind ik altijd heel belangrijk, maar..... ik denk dat men bij disney een bepaald beeld heeft van de medewerkers en daar moet je aan voldoen.
Toch lijkt het me sterk dat iedereen hier aan kan voldoen, dus kunnen ze een aantal mensen afwijzen voor een vacature. Misschien dat het bedrijf heel populair is en daarom willen heel veel mensen er werken, met deze regels kunnen ze heel veel mensen afwijzen die hier niet aan voldoen. De regels zijn wel denk ik volgens de wet want hier staat niks over leeftijd en geslacht.