verplichten meer te werken

begonnen met 32 uur per week is verlaagd naar 24 per week met de afspraak in de toekomst als de kids groter zijn zou ik meer kunnen gaan werken mits ik opvang zou hebben bij de opvang. Discussie is onlangs opgang gekomen ivm vaste aanstelling, baas wilde 40 upw ik niet. Uiteindelijk zijn we op 30 upw uitgekomen met een vast aanstelling.
Nu hoorde ik onlangs dat ik in de toekomst toch 40 upw moet gaan werken omdat we dit hadden afsproken terwijl er alleen over meer is gesproken en niet fulltime.
Nu ben ik dus meer gaan werken en heb me dus aan mijn (mondelinge) afspraken gehouden kan mijn werkgever hier dan nog een keer op terug komen omdat hij nog niet tevreden is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Jullie hebben je allebei te houden wat er op papier staat. Dus als er op papier staat 30 uur dan kan je baas je nooit verplichten om dat zomaar te veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe zijn mondelinge afspraken bindend. Ga nog een keer met je werkgever aan tafel zitten, spreek jullie wensen en verwachtingen uit en zet dit vervolgens op papier in de vorm van een nieuw contract of een addendum op je reeds ondertekend contract.