Ja hoor, maar niet als het hardcore is want dan is mijn concentratie volledig weg. Ik eet, werk, slaap met muziek op de achtergrond. En tijdens het schoonmaken gaat het volume even op 10 ;)

Toegevoegd op 10-06-2009 18:14:46
Ehm... het moet nee zijn ^^ anders klopt mijn aanvulling ook niet meer. Dus nee, ik kan NIET werken ZONDER muziek... en dan de klopt de rest van mijn verhaal ook weer ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (24)

Ja hoor dan maak ik het zelf wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Xinix:
Euh... Maar dan heb je toch alsnog muziek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kan niet zonder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, voor je muzikale antwoord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan is 't antwoord niet 'ja hoor' maar 'nee ik kan niet zonder'... Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt...
ik kan juist NIET goed werken met muziek!
Al ben ik wel zo/n beetje de hele tijd aan het zingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel goed. Sterker nog, ik geloof vast dat je niet écht met je hoofd kunt werken MET muziek. Met fysieke arbeid is dat anders, dan kan muziek zelfs heel aangenaam zijn. Maar voor hoofdwerk leidt het alleen maar af. Niks zo vreselijk als een kantoor waar muziek op staat. Of een fabriek zonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is er wel wezenlijk verschil tussen 'handenarbeid' en 'hersenarbeid'? Beiden kosten energie en gaan om chemische processen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij zeker wel. Poetsen of in de tuin werken kan ik uitstekend met muziek, maar als ik een stuk moet schrijven of veel moet rekenen, no way.
hahaha nee mijn werk is muziek. ik leer kinderen erop te dansen en voor zover het mogelijk is ze ritme te leren voelen. hoe kan ik dat zonder muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich kan ik prima werken zonder muziek. Maar muziek helpt soms wel om de externe ruis te verminderen, en op die manier m'n concentratie en productivitiet te verhogen.

Toegevoegd op 10-06-2009 16:18:11
Dat is dan wel m'n eigen muziek - MP3 speler, met één oordopje in. Alleen voor het onderdrukken van omgevingsgeluiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord.. ;-)
Ja, soms gebruik ik muziek tegen de verveling en om gemotiveerd te blijven. Maar als ik echt diep over iets wil nadenken zet ik de muziek uit. Ik luister sowieso tijdens werken bijna nooit muziek met zang want daar ga ik te veel op letten.

Dus antwoord op de vraag:

Ik kan werken zonder muziek, maar ik zou niet werkeloos kunnen zijn zonder muziek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en zelfs beter dan met als ik geconcentreerd bezig moet zijn. Voor korte pauzes is het fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't Hangt er vanaf waar die muziek vandaan komt.
Vroeger hadden wij een radio staan die vastgeroest stond op SkyRadio. Vreselijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor,beter zelfs dan met. Anders wordt het in mijn hoofd zo'n kakofonie van geluiden.
Vooral in de auto kan ik er niet tegen,als ik zelf rijd tenminste.
Muziek zet ik op als ik moet schoonmaken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor geen probleem.
Soms zet ik een koptelefoon op om lekker door te werken.
Soms heb ik last van muziek, als het mijn smaak niet is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk wel. Het zou van de zotte zijn als je bij een sollicitatie vraagt of ze wel muziek draaien op de werkplek omdat je anders niet functioneert. Het is anders als je zegt dat jezelf prettiger werkt met muziek. "Niet kunnen" is onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn "werk" speelt zich af in mijn eigen tuin. Ik heb er 5000m2 van en deze is dan ook nog eens omgeven door natuurgebied en agrarische gronden. Ik beschik zodoende over natuurlijke muziek, niet alleen het gezang, gefluit en getjilp van honderden vogels is mijn muziek, maar ook het gezoem van bijen, het gebrom van torren, en het -hoe miniem dan ook- geluid van alles wat beweegt is mijn favoriete muziek en wil ik voor geen geld ruilen met wat voor muziek dan ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke gif! :)
Ja ik kan beter werken zonder muziek dan met muziek. Ik kan me dan beter concentreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op locatie wel, maar op kantoor staat altijd de radio aan...

Soms zelfs zo hard dat ik eerst snel naar de radio ren, voordat ik de telefoon kan opnemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het moet wel, maar zodra ik opsta of op mijn werk kom gaat de radio aan. Gewoon op de achtergrond en bij voorkeur goeie rock.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan zonder muziek werken, maar dit komt er niet vaak van. Zolang de muziek niet te hard staat maakt het mij niet uit welke muziek ik hoor, als het maar geen heavy metal of Sky Radio is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over het algemeen kan ik niet werken mét muziek..leidt teveel af en communicatie met collegae gaat toch verbaal. Soms als ik in m'n eentje werk en ik werk op de automaat dan kan muziek wel voor afleiding zorgen. Als ik werk met publiek dan graag met muziek of met een grote hoofdtelefoon zonder muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
perfekt - de stilte is de mooiste muziek voor geconcentreerde werkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan ik. Soms best heerlijk. Maar ik heb liever mét. Ik neem gewoon m'n eigen muziekje op de mp3 mee. Rammstein/Creedence Clearwater Revival werken heerlijk door. Bij ons staat altijd Sky Radio aan, op zich niks mis mee, maar aan het eind van de werkweek ben je wel geneigd een psychiater te bellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan wel werken zonder muziek, maar het is wel een stuk minder gezellig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar soms moet de muziek even knallen om me bijvoorbeeld weer op weg te helpen of over een dood punt te krijgen. Ik werk zelfstandig en heb geen collega's, dus de 'gezelligheid' haal ik uit de muziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan echt niet werken mét muziek. Dat leidt zo gigantisch af, en dat gaat dan weer irriteren, en dat kost dan weer gigantisch veel energie.

Alleen dom, repeterend inklopwerk kan eventueel met muziek. Maar zelfs dan maximaal een half uurtje (die muziek dan).

Ik heb diverse werkgevers gehad. Bij slechts één ervan, een grote bank, stond muziek aan. Op al mijn andere werkplekken, ook extern bij partners of klanten of opdrachtgevers, was muziek 'not done'.

Bij die ene uitzondering-werkgever stond de muziek alleen maar aan omdat de projectleider van muziek hield. Die zette de radio aan, en die radio moest aanblijven, en als je je eraan stoorde dan was er iets met je mis. Heel vervelend, het heeft mijn productiviteit en mijn welbevinden echt negatief beïnvloed.

Ik zie bijvoorbeeld veel mensen die op straat lopen met muziek, die in de trein zitten met muziek, die - maakt niet uit wat - met muziek. Goed, dat zou ik dan wel kunnen, maar ik heb er echt he-le-maal geen behoefte aan. Waar zijn die mensen bang voor?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk lukt het wel om te werken zonder muziek, maar met wel wat lekkerder als ik eerlijk ben. Gewoon als achtergrond niet te nadrukkelijk aanwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan werken zonder muziek, ik werk juist meer en harder als ik geen muziek hoor.