Ik heb nog nooit geheimhoudingsplicht geschonden...

Hier moet ik wel bij zeggen dat ik bij wat ik vertel altijd tegen de grens van geheimhouding aan zit. Dus bijvoorbeeld spreken: Over rode vloeistof nadat er iets heeft plaats gevonden. Terwijl iedereen dan kan bedenken dat je het hebt over een plaat waar iemand is vermoord, of zelfmoord heeft gepleegd...

Ook in mijn branche heb ik daar wel eens mee te maken gehad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha -3 dikke humor
Ik heb als ontwerper, en eerder auto ontwerper zeer zware geheimhoudings plichten en heb die nog nooit bewust geschonden. Soms gaat er echter we eens iets fout en praat je je mond voorbij of zeg je het verkeerde tegen de verkeerde persoon. Of iemand ziet iets wat hij/zij niet mag zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, integriteit staat voorop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indien er in een arbeidsovereenkomst een geheimhoudingsverklaring opgenomen is, zijn daar vaak ook boeteclausules aan verbonden...

Is dat even lachen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn weten heb ik nog nooit een geheimhoudingsplicht geschonden. Dat geldt zowel voor de geheimhoudingsplicht die in een arbeidscontract staat, als voor de morele geheimhoudingsplicht die geldt wanneer iemand je iets persoonlijks vertelt.

In mijn beoordelingen (werk) en terugkoppeling uit de vriendenkring komt steeds weer mijn integriteit als positief punt naar voren. Daar ben ik erg blij mee, want ik vind dat belangrijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen ik bij de sos telefonische hulpdienst werkte, werden we geacht het adres van waaruit we werkten geheim te houden.
helaas heb ik een keer per ongeluk m'n mond voorbij gepraat, gelukkig zonder consequenties.
14 jaar geleden
Ja, ik vertel regelmatig aan rokende mannen in parkeergarages dat het bedrijf waar ik werk eigenlijk een dekmantel is voor een geheime sectie van de AIVD.

(Hihi, nee dus, maar ik kon het niet laten...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Officieel niet... ;-) Nee, alle gekheid op een stokje, ik zit gewoon in de detailhandel.