Wie weet goede links voor on-line coaching?

Dus over loopbaan, werk, blokkades, etc. maar dan via de mail.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

coaching is mensenwerk. Zou ik niet online doen, maar gewoon een echt mens zoeken. Is weelicht duurder, maar ook veel effectiever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals Jelle al aangeeft moet je echt een persoon hebben die je kan coachen, maar ik heb wel een topper gevonden voor je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij werken eigenlijk altijd face to face, zeker als het gaat om persoonlijke blokkades, maar adviezen mbt loopbaan en werk als ook assessments kunnen gewoon via mail.
Het is mogenlijk om op afstand persoonlijke blokkades te transformeren, maar aangezien dat direct werkt gebeurd dat dan telefonisch. Hier kleeft wel een klein nadeel aan, maar dat is aan jou om dat al dan niet te accepteren.
Mocht je geinteresseerd zijn kijk eens op onze site of je een klik hebt met ons.
www.ataraxia-advies.nl
En voor het persoonlijke stuk:
www.gusto-coaching.nl
Dit is een speciale methodiek die ook op afstand/telefonisch werkt.

Ik preek hier voor mijn eigen parogie laat dat duidelijk zijn.
Ik wil je tot niets verplichten, maar er zijn mogelijkheden.
Kijk eerst en neem gerust contact op, de intake is altijd kosteloos.
En als wij niets met je problematiek kunnen zullen we dat ook aangeven.
Misschien tot horens, en anders veel succes op je zoektocht.

Toegevoegd op 10-06-2009 11:00:47
Parogie is natuurlijk parochie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Jojo :-) ,
Graag reageer ik op jouw vraag. Ingaande op de onderwerpen lijkt het me dat je die prima kunt uitwerken met een coach die ook online werkt. Het hoeft niet zo te zijn dat je als coach ALTIJD iemand hoeft te zien.
Sterker nog ik ben ervan overtuigd dat het soms beter is van niet. Via de ChatCoach coach ik sinds 2003 mensen online (zie ons boek Een coach op elke werkplek). Mensen die online coachen zien zitten staan sneller en meer open
om hun gedachtegoed te delen. De coach geeft voornamelijk ontwikkelingsgerichte feedback.
Zelfs online therapie (Intherapy) heeft heel hoog rendement. Het is niet handig om blokkades vanuit traumatische ervaringen, of thema's zoals sexuele intimidatie of persoonlijkheidsstoornissen uit te werken met een coach die geen therapeut is.
Voor werkgerelateerde vragen en het geven van vaart ana je persoonlijke ontwikkeling zou ik zeggen: DOEN. Durf te ervaren of het voor jou werkt. Online coachen schaadt niet als je gebruik maakt van professionele coaches. Overigens schrijf je per email... via de ChatCoach kun je ook online coaching krijgen via soort email en chatcontacten in een beveiligde volledig webbased chatapplicatie.
Ik nodig je van harte uit en ook alle anderen die hier
en misschien juist met een andere mening :-) om een kijkje te komen nemen bij de ChatCoach. Op dit moment doen we via de Universiteit van Tilburg een onderzoek naar de werking van chatcoachen. Dat maakt dat je ene gratis sessie kunt inplannen door mee te werken aan het onderzoek (vragen beantwoorden).
Vul op het VraagPunt [ http://www.chatcoach.nl/600.php ]in dat je wilt meedoen aan een proefsessie.

Succes met je loopbaan en wie weet to binnen de ChatCoach!

Jeanette Krijnen