Ik heb een baan met een dertiende maand. Nu ga ik eind februari uit dienst. Krijg ik nu ook 2/12 van mijn dertiende maand van 2011 uitbetaald?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat kun je terugvinden in je CAO. Ik heb beide situaties meegemaakt. Bij de ene werkgever waar ik halverwege het jaar uit dienst ging werd de eindejaarsuitkering (zo wordt een 13e maand in CAO's ook vaak genoemd) naar rato van het aantal maanden in dienst uitbetaald. Bij een andere werkgever waar ik in oktober uit dienst ging (en hoopte op 10/12 eindejaarsuitkering), stond in de CAO dat de eindejaarsuitkering werd uitgereikt aan iedereen die op 1 december van dat jaar in dienst was.

Welke situatie in jouw geval van toepassing is, zul je moeten opzoeken in je CAO of navragen bij de afdeling P&O/Personeelszaken van je werkgever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er wordt gekeken hoeveel je per dag hebt verdient niet hoeveel per vier weken of per maant geloof ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoort uitbetaalt te krijgen voor de uren dat je gewerkt hebt... maar kijk de cao van t bedrijf na
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee
attans in mij vorige baan niet

heb er 2,5 jaar gewerkt ontslag genomen en VAARWEL 13e maand