Wat is nu een reëel bruto maandsalaris voor een (startende) HBO-er?

23 jaar, studie CE richting Sales- en Accountmanagement. Nu 3 jaar parttime werkzaam binnen het bedrijf.

mischien ook wel handig, het is een familie bedrijf.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Je 3 jaar parttime ervaring in het bedrijf is voor hen van grote waarde! Dat weet jij, maar dat weten zij net zo goed. Hierdoor kan je al lang niet meer al starter worden gezien. Voor een fulltime salaris zou je minstens 2200 euro moeten vangen. Wanneer je projectmatig te werk zal gaan en bepaalde verantwoordelijkheden gaat dragen, mag je eigenlijk wel aan 2500 gaan denken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

1800 bruto? gok ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volg geen HBO wat ik heb afgerond, dus sorry :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat de antwoord hetzelfde zullen blijven van iedereen want het maakt niet zo heel veel uit hoe lang je er al werkt. Dus mijn antwoord is nog steeds hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1950 euro, ookal omdat je "reëel"goed weet te spellen! Eventueel een honderdje of misschien twee erbij wegens de opgedane ervaring binnen het bedrijf. Zie voor een complete lijst de bronvermelding!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Laten we het afronden op 2000 dan is iedereen gelukkig
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je al enkele jaren ervaring hebt in deze branche durf ik dit bedrag zelfs wel wat hoger te stellen.
Ze kennen je al en weten dus waarvoor ze betalen, daarnaast ben je als het goed is ook al schalen omhoog gegaan voor het aantal jaar werkervaring binnen het bedrijf.

Bij een salarischeck kom ik op ongeveer 2120 euro per maand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vergelijk je salaris met anderen, kijk bijvoorbeeld op Salariskompas van Intermediair. Is snel en duidelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is afhankelijk bij wat voor een organisatie je terecht komt. Je zult zien dat het bij kleinere organisaties erg uiteen kan lopen. Zowel aan de lage als aan de hoge kant.

Kijk je naar de middel grote tot grote organisaties dan zijn de salarissen veelal in verschillende functiegroepen in te delen met bijbehorend salaris.

Zelf ben ik bij een grote organisatie werkzaam en daar zie ik dat regelmatig startende HBO'ers binnen komen op een MBO+ functie hetgeen een salaris geeft van 1800-2100. Kom je binnen op een HBO functie dan zit je op zo'n 2000-2400.

Grt
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1800-2200 pm, 40u p/w
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hangt ook van de secundaire arbeidsvoorwaarden af. Krijg je 22 vakantiedagen, of 32? Krijg je een lease-auto, of een karige reiskostenvergoeding voor je fiets? Betalen ze een deel van je pensioenpremie, of moet je dat maar zelf regelen?

Houdt er ook rekening mee dat je doorgaans niet krijgt wat je vraagt, maar snel 10% minder, dus vraag wat meer, dan kun je nog wat 'weggeven'. Soms is het makkelijker onderhandelen over het volgen van cursussen e.d. dan over 100 euro erbij!