Welke onderdelen bevat een motivatie brief?

Ik moet namelijk een motivatie brief schrijven waar in ik laat zien dat ik er klaar voor ben om op stage te gaan,maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken.
de brief moet gaan over mijn ontwikkeling/vooruitgang/conclusie waar uit blijkt dat ik klaar voor een stage ben
Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Geef iets persoonlijks aan bij je motivatie. Waarom jij voor deze baan kiest, wat voor kwaliteiten wil je gebruiken bij deze stage/baan. Geef iets van jezelf aan wat matcht met de cultuur/branche van het bedrijf. Lees hun website.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de brief aangeven wat je in het verleden al gedaan hebt, inclusief de resultaten, aan dingen die met de stage te maken hebben (denk aan studie/hobby/internetfora).
Aangeven waarom je deze stage wilt doen, inclusief relatie toekomst (wat wil je er later mee doen).
Aangeven waarom jij denkt dat juist jij deze stage zou moeten krijgen.

Dit alles natuurlijk positief en eerlijk vermelden (als je een slecht resultaat hebt behaald dit dan niet noemen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vertel zo veel mogelijk maar zo kort mogelijk, wel goede zinnen maar niet onnodig te uitgebreid