kan een werkgever jou verplichten om in de kost te gaan? Staat niks in het contract hierover.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K
ronron1212
13 jaar geleden
ligt aan je beroep

Antwoorden (4)

Lijkt me niet. Dat is nogal een aangrijpende verandering in je arbeidsvoorwaarden.
Tenzij je natuurlijk een beroep hebt waar het eigenlijk onvermijdelijk is (scheepvaart of zo)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een contract getekend.

In dit document staat vastgesteld aan welke voorwaarden ondergetekenden voldoen.

Oftewel, staat het er niet in, dan ben je er ook niet toe verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet als er niets in je contract staat.
ik heb het met m,n vorige werkgever ook gehad.
hij kon een groot werk aan de andere kant van het land krijgen, en heen en weer reizen is geen optie.
ik heb het gedaan, maar alleen omdat ik met meerdere collega,s meegingen, alleen zou ik het niet hebben gedaan.
het was een gezellige tijd, die ik achteraf niet heb willen missen.
dus ja, het is net hoe loyaal je er tegenover staat, waar wij heen moesten werkte we 4 lange dagen, konden we donderdagavond naar huis.
denk er maar eens rustig over, en praat er eens over met je werkgever
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedwongen winkelnering (verplicht worden je loon aan producten van de werkgever te besteden) mag niet.

Maar bijvoorbeeld in het leger is het niet meer dan normaal dat je op de kazerne "woont". Je kunt dan zeggen dat de huisvesting en voeding een "product" van defensie is, maar je kunt het ook zien als een product dat ze zelf voor je inkopen en waaraan jij -redelijkerwijze- meebetaalt.