Wat hoort een copywriter te verdienen?

Ik ben een 29e jarige vrouw met 5 jaar schrijfervaring.
Ik ben copywriter bij een grote retailer, en dus niet bij een reclamebureau.
Wie zit in een vergelijkbare situatie en wat verdien je?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Bij creatieve beroepen hangt het er sterk vanaf hoe goed je bent. Verzamel je wapenfeiten en trek ten strijde, maw solliciteer. Bij een reclamebureau kan je je creativiteit beter ontplooien ivm de diversiteit van de producten.
Het mooiste is om als team te solliciteren naar een baan. Copywriter/Artdirector. Je kan dan samen het totale plaatje neerzetten. Ben je heel goed? Begin voor je zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Intermediair heeft op z'n website het zogenaamde Salariskompas staan, waar je op in kunt voeren wat voor werk je doet, wat voor opleiding en hoe veel ervaring je hebt. Dan rolt er een salaris uit waar je mee kunt vergelijken. Het is niet zeker dat jouw functie er al bij staat, maar probeer het eens uit.