Waar zou in de toekomst veel markt in zijn, als ondernemer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook!

Antwoorden (3)

Een ondernemer heeft kijk op de markt en onderzoekt dit soort zaken. Maar hij heeft geen gouden bol dus het is en blijft een gok. Voorspellen van toekomstige markten is een moeilijk spel
13 jaar geleden
Is heeeeeeel moeilijk te zeggen, maar als je een beetje om je heen kijkt zijn er genoeg geniale ideeen in de wereld gebracht, oa:de COMPUTER EN INTERNET, zodat wij kunnen vragen en antwoorden op GV...

Als ondernemer moet je heel wat in je mars hebben om goed (te) kunnen scoren.

Maar je bent niet de enige die dat graag zou willen weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar moet je een neus voor hebben. Je moet kijken welke kant uit een bepaalde markt zich beweegt. En je moet er verstand van hebben, buiten nog een aantal andere eigenschappen.
Kernpunt is: er moet een probleem zijn en jij vraagt je af of je het op kunt lossen.
Voorbelden:
Neem bv de beveiliging rondom het vliegverkeer. Vroeger (toe vliegen nog leuk was) kon je met een krat water het vliegtuig instappen. Nu mag je maar 10 ml geloof ik bij je dragen. Dus wat te doen: water verkopen na de veiligheidscontrole. En wat te denken van het Nederlandse bedrijf wat de moderne bodyscanners niet kan aanslepen. Bestond een jaar geleden nog niet.
En ook de nanotechnologie is een enorme uitdagende markt voor de toekomst en zo is een hele waslijst te maken.
Denk ook eens aan de wereldwijde vergrijzing en probeer achter de noden van de ouderen te komen. Bv de ontwikkeling van de elektrische fiets, de rollator en de scootmobiel zijn daar een heel praktische voorbeelden van.
In feite liggen de ideeën op straat, als je er maar een neus voor hebt.