Als je een aantekening in je dossier krijgt op je werk, wat houdt dat dan in?

Heeft dit consequenties?
En kun je bezwaar maken als je het niet eens bent over de reden van deze aantekening?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Dat ligt eraan wat voor aantekening het is .Als het een positieve is zou ik er blij mee zijn.Als het negatief is zou je kunnen vragen waarom je die hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantekening krijg je alleen als je niet goed functioneert of je je niet volgens de regels hebt gedragen. Ja het is een opbouw die gebruikt kan worden als je vaker niet goed gedrach of functioneren laat zien. Het dossier kan dan worden gebruikt bij een ontslag procedure
13 jaar geleden
Een aantekening is in feite een berisping, een soort gele kaart. Daar staat iets zwart op wit waarom de waarschuwing is geweest en kun je daarop ook zelf een reactie geven en vragen of die reactie bij het dossier gevoegd kan worden. Ook jouw reactie is hierin belangrijk, want, zeker bij herhaling, zal zo'n waarschuwing niet in je voordeel zijn bij een eventuele ontslagprocedure. Met één enkele berisping zal het allemaal niet zo'n vaart lopen. Zelf heb ik dit jaar een weekend voor straf gewerkt, zonder salaris met een boete. Dat scheelde mij in ieder geval wel een aantekening.